Δεν ξέρω πώς οι άνθρωποι εξηγούν τα συναισθήματά τους
και τις συμπεριφορές τους απέναντι σε άλλα άτομα. Ακούς για σχέσεις «αγάπης»
και δεν μπορείς να κατανοήσεις γιατί συγκεκριμένα άτομα είναι ενθουσιασμένα με
άλλα άτομα που τους συμπεριφέρονται άχαρα, αδιαφορούν, τα χειρίζονται. Είναι
δυνατόν να επικαλείται κανείς μια αγάπη μεταφυσικού είδους; Μια αγάπη που έχει
παράλογα ερείσματα; Φαίνεται είναι.
Το ίδιο συμβαίνει και στην αδιαφορία. Δεν εξηγείται πάντα γιατί κάποια άτομα δεν τα θεωρούν αξιόλογα και ελκυστικά, ή γιατί τα αποφεύγουν. Ούτε πάντα εξηγείται γιατί δεν τα θεωρούν κατάλληλα να τα εμπιστευτούν ή να τους αναθέσουν αρμοδιότητες. Ενίοτε, τα απεχθάνονται χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα.
Οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι όχι μόνο δεν εκτιμούσαν
τον Χριστό, δεν ήταν χαρούμενοι με τα κηρύγματα και τα θαύματά Του, αλλά
επιδίωκαν να Τον εξοντώσουν. Είχαν τόσα διαπιστευτήρια του θεϊκού χαρακτήρα
Του, τόσες αποδείξεις των θαυμάτων Του, της άδολης αγάπης Του και της καθαρής
διδασκαλίας Του κι όμως, έψαχναν λόγους να Τον θανατώσουν.
«Οι δε οι αρχιερείς και ολόκληρο το συνέδριο ζητούσαν
μια μαρτυρία ενάντια στον Ιησού για να τον θανατώσουν, και δεν έβρισκαν» (Μάρκος
14:55). Όταν έχεις προαποφασίσει ποιον θέλεις να αγαπάς και ποιον θέλεις να
απορρίπτεις, ψάχνεις τους λόγους. Σίγουρα, θα βρεθεί κάποιο ελάττωμα που να
ταιριάζει και κάποιο πταίσμα για το οποίο ο άλλος πρέπει να «καταδικαστεί». Ο
Χριστός κατέλυε τον νόμο, δεν σεβόταν το Σάββατο, πίστευε σπουδαία πράγματα για
τον εαυτό του, πλανούσε τον λαό. Κάτι απ’ αυτά θα γινόταν τελικά όπλο στην
προσπάθεια εξόντωσής Του. Πόσο μάλλον σε μας, που είμαστε ατελείς και αδύναμοι
άνθρωποι.
Όταν κάποιος έχει προαποφασίσει ποιον θέλει να αγαπά
και ποιον θέλει να απορρίπτει, θα βρει τους λόγους. Ωστόσο, ο Θεός δεν μας καλεί
να αγαπάμε ή να απορρίπτουμε επικαλούμενοι «μεταφυσικές αιτίες» προσωπικής
συμπάθειας ή αντιπάθειας. Μας καλεί να κοιτάμε με αλήθεια συγκεκριμένες
ποιότητες του χαρακτήρα των ανθρώπων και συγκεκριμένα έργα που κάνουν και με
βάση αυτά να αποφασίζουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου